.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همکاری نظامی روسیه و کره شمالی بسیار گسترده است
کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که حمایت نظامی کره شمالی از روسیه در جنگ علیه اوکراین، "اشتباهی بزرگ" خواهد بود.
همکاری نظامی روسیه و کره شمالی بسیار گسترده است

شمال نیوز : هریس که برای نشست آسه آن در جاکارتا، اندونزی به سر می‌برد، در مصاحبه‌ای که شبکه سی بی‌اس نیوز گفت که کمک خواستن روسیه از کره شمالی به عنوان یک کشور منزوی شده نشان دهنده نبود گزینه برای مسکو است و این همکاری هر دو کشور را بیشتر منزوی می‌کند.

 

هریس گفت: من فکر می‌کنم این روابط یک اشتباه بزرگ خواهد بود. تعادل مهمات میان دو کشور اشتباه بزرگی خواهد بود. من همچنین بشدت معتقدم که روابط روسیه و کره شمالی را بیشتر منزوی خواهد کرد.

 

پیش از این جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که مذاکرات تسلیحاتی میان مسکو و پیونگ یانگ در حال پیشرفت و کره شمالی در صورتی که به روسیه سلاحی برای استفاده در اوکراین بدهد، بهای آن را خواهد پرداخت.

 

سالیوان سه‌شنبه شب در کاخ سفید به خبرنگاران گفت که ارسال سلاح به روسیه «نتیجه خوبی برای کره شمالی نخواهد داشت و آنها در جامعه جهانی بهای این اقدام را خواهند پرداخت.»

 

گزارش‌ها حاکی است که قرار است کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بزودی به روسیه سفر کرده و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور دیدار و درباره ارسال سلاح به مسکو رایزنی کند.

 

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین سه‌شنبه گفت که در این باره «هیچ چیزی برای گفتن» وجود ندارد اما سالیوان مدعی شد که احتمال می‌رود که کیم در این سفر شخصا در مورد ارسال سلاح به روسیه مذاکره کند.

 

سالیوان با بیان اینکه مسکو برای تامین کالاها و مهمات «به هر منبعی که پیدا کند» سر می‌زند، افزود: ما باید بنیان صنعت دفاعی روسیه را همچنان تحت فشار قرار دهیم.

 

این مقام آمریکایی اظهار کرد: ما همچنان از کره شمالی می‌خواهیم که به تعهدات خود پایبند باشد و تسلیحاتی را که در قتل اوکراینی‌ها به کار خواهد رفت، به روسیه ارسال نکند.

 

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه در ماه ژوئیه به پیونگ یانگ رفت. وی دوشنبه گفت که ۲ کشور در حال رایزنی برای برگزاری رزمایش‌های مشترک نظامی هستند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.